5 مرحله برای ایجاد یک استراتژی افزایش فروش

img
img
img
img
shape
shape
5 مرحله برای ایجاد یک استراتژی افزایش فروش

5 مرحله برای ایجاد یک استراتژی افزایش فروش

5 مرحله برای ایجاد یک استراتژی افزایش فروش که مشتریان شما را خوشحال می کند

بسیاری از ما در گذشته تجربه افزایش فروش را داشته ایم. اگر تا به حال یک کامپیوتر جدید خریداری کرده اید و به شما گارانتی تمدید شده پیشنهاد شده است یا از شما پرسیده شده که آیا می خواهید هنگام خرید آنلاین یک محصول از تخفیف خرید استفاده کنید. شما همه چیز را در مورد استراتژی افزایش فروش یا احتمالاً افزایش فروش می دانید.


در نهایت، افزایش فروش هنر متقاعد کردن مشتریان شما برای خرید بیشتر از آنچه در ابتدا قصد داشتند است. از آنجایی که شما قبلاً سرنخ‌های خود را متقاعد کرده‌اید که چیزی از شما بخرند، این احتمال وجود دارد که آنها به فکر خرید کمی بزرگ‌تر باشند.


افزایش فروش می تواند یک راه عالی برای افزایش حاشیه و افزایش سود باشد، حتی در شرایط سخت.


اگر از سیستم مدیریت عضویت استفاده می کنید، می تواند ویژگی های وفاداری مشتری را فراهم کند تا آنها احساس خاص بودن کنند. متأسفانه، اگر از استراتژی‌های فروش اشتباه استفاده می‌کنید، با این که بیش از حد زورگو و تشنه‌ی پول باشید، در معرض این خطر قرار می‌گیرید که مشتریان خود را به شیوه‌ای اشتباه از دست دهید.


بیشتر مطالعه کنید: اهمیت سفارش خرید (PO) در تجارت


در اینجا چند مرحله برای شروع شما آورده شده است.

جدول محتویات

  • تعیین و پیگیری اهداف قابل اندازه گیری
  • مشتریان مناسب را شناسایی کنید
  • به دنبال بردهای سریع برای ارائه نتایج فوری برای استراتژی گرانفروشی باشید
  • ایده های پیچ (نه فقط محصولات اضافی)
  • ارزش خود را با اثبات اجتماعی نشان دهید
  • استراتژی افزایش فروش را به روش صحیح بیاموزید
  • نتیجه


مرحله 1: تعیین و پیگیری اهداف قابل اندازه گیری

مشتری شما می خواهد با خرید از برند شما به چه چیزی برسد؟

وقتی مشتری جدیدی را وارد می‌کنید، مهم است که اطمینان حاصل کنید که روی برخی از شاخص‌های قابل اندازه‌گیری توافق کرده‌اید که نشان می‌دهد آیا رابطه شما موفق است یا خیر.

به عنوان مثال، اگر نرم افزار حسابداری را به مشتریانی می فروشید که می خواهند فرآیندهای حسابداری خود را سرعت بخشند. ممکن است تعداد ساعات صرف شده برای صورتحساب و تعداد خطاهایی که باید برطرف شوند را پیگیری کنید.

با استفاده از آنچه در مورد اهداف و اولویت‌های مشتری خود می‌دانید، می‌توانید با هم بر روی یک برنامه اقدام برای کمک به مشتری خود برای رسیدن به نقاط عطف خود کار کنید. در طول آن طرح، همچنین می‌توانید خریدهای اضافی و «افزونه‌هایی» را پیشنهاد دهید که ممکن است مزایای بیشتری را به مشتریان شما ارائه دهد.

از آنجایی که می‌توانید خرید هر کالای اضافی را به مرحله‌ای عملی در استراتژی مشتری خود برای موفقیت گره بزنید، متقاعد کردن آن‌ها راحت‌تر خواهد بود .

همانطور که ارزش سرمایه گذاری های آن مشتری را با معیارهای قابل اندازه گیری ثابت می کنید، شانس خود را افزایش می دهید که همان مشتری به شما اعتماد کند تا بعداً دوباره منابع مناسب را توصیه کند.


بیشتر مطالعه کنید: مدیریت زنجیره تامین در مقابل لجستیک



مرحله 2: مشتریان مناسب را شناسایی کنید

این وسوسه انگیز است که هر مشتری را که با آنها تعامل می کنید، بشناسید.در این صورت است که موفق به فروش بیشتر خواهید بود و هرچه مشتریان شما بیشتر خرج کنند، سود شما بهتر می شود.

با این حال، هر مشتری انتخاب مناسبی برای فروش مجدد نخواهد بود. ارائه محصولات اضافی به سمت مشتریانی که واقعاً آنها را نمی‌خواهند یا به آنها نیاز ندارند، می‌تواند به اعتبار برند شما آسیب برساند و مشتریان وفادار را از بین ببرد.

قبل از اینکه با هر یک از مشتریان خود یک استراتژی پرفروش انجام دهید، مطمئن شوید که از خود می‌پرسید که محصولات اضافی چگونه به اهداف کلی آن مشتری می‌رسند. اگر نمی توانید تعیین کنید که خرید اضافی چگونه تغییر مثبتی ایجاد می کند، پس فروش مجدد ضروری نیست.

به عنوان مثال، اگر به دنبال ارتقای یک سرویس بازاریابی رسانه اجتماعی به شرکتی هستید که استراتژی‌های سئو را از شما می‌خرد، اما آن مشتری واقعاً مخاطب زیادی در رسانه‌های اجتماعی ندارد - مجبورش نکنید.

می‌توانید پیشنهاد کنید که بررسی سایر ایده‌های بازاریابی ممکن است ایده خوبی باشد، اما آن را کنار بگذارید. اگر مخاطبان شما علاقه ای نشان ندادند، به اصرار ادامه ندهید.



مرحله 3: به دنبال بردهای سریع برای ارائه نتایج فوری و گرانفروشی باشید

متقاعد کردن مشتریان برای خرید محصولات اضافی از شما به معنای جلب اعتماد و احترام آنهاست. مشتریان شما تنها در صورتی پول نقد اضافی را با شما خرج می کنند که ثابت کنید می توانید نتایج ملموس و مثبتی را برای آنها رقم بزنید.

با در نظر گرفتن این موضوع، ارزش آن را دارد که قبل از شروع دوبرابر کردن فروش، مطمئن شوید که می‌توانید برنده‌های سریعی را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورید.

به عنوان مثال، اگر مشتری شما در حال خرید یک بسته بازاریابی دیجیتال از شما است، می توانید فوراً ارزش خود را با ارائه یک ممیزی رایگان به آنها نشان دهید که به آنها مناطقی را نشان می دهد که می توانند دید خود را با استراتژی هایی مانند رسانه های اجتماعی و SEO بهبود بخشند.

اگر مشتری شما تصمیم بگیرد که پس از آن به پیشنهاداتی که شما می دهید ادامه ندهد، خوب است. با این حال، نشان دادن آمار و ارقام واقعی در طول ممیزی می تواند تخصص شما را به مخاطبان شما نشان دهد و شانس شما را برای دریافت پول اضافی نیز افزایش دهد.

یافتن بردهای سریع نیازی به زمان و تلاش زیادی از طرف شما ندارد. نکته کلیدی این است که به مخاطبان خود نشان دهید که متعهد به ارائه بازدهی شگفت انگیز برای آنها هستید - به هر حال. مدیریت فروش می تواند به شما کمک کند هوشمندتر، سریع تر و موثرتر بفروشید و تیم فروش خود را تقویت کنید.



بیشتر مطالعه کنید: راهنمای ضروری برای مدیریت موجودی ERP


مرحله 4: ایده های مطرح (نه فقط محصولات اضافی)

فقط به این دلیل که می توانید به وضوح مزایای خرید یک محصول یا خدمات اضافی را از مشتریان خود مشاهده کنید، به این معنی نیست که مخاطبان شما می توانند چیزهای مشابهی را ببینند.

مشتریان شما باید بدانند که چرا خرید اضافی را برای برندشان مفید می دانید. شما نمی توانید فقط به مشتریان خود نزدیک شوید و بگویید: "چرا این سرویس بازاریابی ایمیلی را با بسته بازاریابی رسانه های اجتماعی خود خریداری نمی کنید؟"

به مشتریان خود اجازه دهید ارزش بالقوه خرید اضافی را با طرح آن به عنوان یک ایده ببینند. برای مثال، می‌توانید بگویید که «داشتن یک استراتژی بازاریابی ایمیلی به شما این امکان را می‌دهد تا مشتریانی را که از طریق رسانه‌های اجتماعی جمع‌آوری می‌کنید، بیشتر پرورش دهید».

نمایندگان فروش می‌توانند ایده‌های تاثیرگذاری را به روش‌های منحصربه‌فرد به مشتریان ارائه دهند، از اسکریپت‌های تماس گرفته تا ارسال ایمیل یا پیام‌های رسانه‌های اجتماعی.

اگرچه این مشتریان قبلاً از شرکت شما خرید کرده اند، فروش چیز جدید همچنان می تواند یک چالش باشد. اطمینان حاصل کنید که نمایندگان شما می دانند چگونه خریدهای بالقوه را به ایده هایی تبدیل کنند که مخاطبان شما بتوانند آن را درک کنند.


بیشتر مطالعه کنید: 5 فرآیند ضروری مدیریت انبار | اصول مدیریت انبار


مرحله 5: ارزش خود را با اثبات اجتماعی نشان دهید

این احتمال وجود دارد که قبلاً از مشتری که قصد دارید استراتژی افزایش فروش را انجام دهید اعتماد قابل توجهی کسب کرده باشید.

اینها مشتریانی هستند که قبلاً از شما خرید کرده اند یا با مشترک شدن در خدمات شما موافقت کرده اند. آنها از قبل می دانند که شما ارزشی برای ارائه دارید. اما، آنها ممکن است حاضر نباشند بیش از یک نقطه خاص هزینه کنند تا زمانی که اثبات ارزش شما را ببینند.

اکثر مشتریان قبل از اینکه بتوانند تصمیمات گران قیمتی برای خرید بگیرند، به شواهد و حقایق نیاز دارند. این امر به ویژه در بازار B2B که در آن هر سرمایه گذاری می تواند موفقیت یک شرکت را ایجاد کند یا شکست دهد، صادق است.

اگرچه ممکن است زمان ببرد تا مشتریان شما خدمات شما را آزمایش کنند و مزایای آن را برای خود ببینند. می توانید با نشان دادن توصیفات مشتریان دیگر به آنها کمک کنید موفقیت خود را تجسم کنند.

اثبات اجتماعی یکی از بهترین راه ها برای اعتبار بیشتر کسب و کار شما برای هر مشتری است.

اگر می دانید چند مشتری از افزونه ای که می خواهید به مشتری خود بفروشید استفاده کرده اند و به نتایج بهتری دست یافته اند. به آنها اطلاع دهید.

اگر متوجه شده اید که اکثر مشتریان شما که از این سرویس استفاده می کنند، 20 درصد نرخ تبدیل بالاتر یا 30 درصد شانس بیشتری برای حفظ مشتریان دارند، این را به مخاطبان خود نیز بگویید.

مطالعات موردی کار شما با برندهای دیگر می تواند در اینجا بسیار مفید باشد.

استراتژی افزایش فروش را به روش صحیح بیاموزید

هر شرکتی می خواهد بیشترین فروش ممکن را از هر یک از مشتریان خود داشته باشد. افزایش فروش یک راه عالی برای افزودن به میانگین ارزش سفارش مشتری است.

با این حال، این استراتژی تنها زمانی به نفع برند شما خواهد بود که بدانید چگونه از آن به درستی استفاده کنید.

از مراحل بالا استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که با هر پیشنهاد افزایش فروش، ارزش واقعی را به مشتریان خود ارائه می دهید


نتیجه

افزایش فروش مطمئناً می تواند سود شما را افزایش دهد. از نرم افزار ERP نارنگ سیستم برای به حداکثر رساندن آن استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا جنبه های مختلف کسب و کار را خودکار کنید، مناسب برای انواع مختلف شرکت ها. با پشتیبانی از پیشرفته ترین نرم افزار مدیریت کسب و کار تصمیمات دقیق تری بگیرید.


نویسنده مقاله: زهره نوروزی

درخواست دموی نرم افزار نارنگ سیستم
Captcha
بالا